sletteløkka

detta med allt som hänt i norge. att jag inte uttryckt mig tidigare betyder inte att jag inte bryr mig, utan att jag egentligen vet för lite om detta. självklart tycker jag det är hemskt. explosionen men framförallt att flera dussin har dött. att endast en person ska ha gjort det som skedde låter för mig orimligt. att anders behring breivik, 32, har skjutit ihjäl minst åttiofem på en och en halv timme. han anländer och presenterar sig som polis och säger att han är utskickad med anledning av explosionen i oslo. han får åka med till ön i lägrets egen båt, tillsammans med flera lägerdeltagare. de runt femhundrasextio deltagarna på ungdomslägret sitter i informationsmöte med anledningen av terrorbomben i oslo.när ungdomarna kommer ut ur huvudbyggnaden står 32-åringen utanför med skottsäker väst, ett handeldvapen och ett automatvapen. polisklädd säger han att han ska informera om attentatet i oslo. kallar till sig ungdomarna vid huvudbyggnaden. han ska ge dem information om det som hänt i oslo säger han – och börjar skjuta. anders behring breivik fortsätter genom huvudbyggnaden på ön och skjuter. han går vidare mot tälten, skogen och strandlinjen i jakten på ungdomar. när han tillslut blir gripen så skrattar han. sjukt.


brutalt men kan inte säga mer än att han är ett geni. iskallt och professionellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback