älska utan att hata, tro utan att tvivla

har det inte varit alla småbarns dröm att få följa med sina föräldrar till jobbet? till mammas jobb fick jag följa med hur ofta jag ville. till fars jobb fick jag aldrig följa med pga säkerhetsrisken. jo, klart man inte vill att ens lilla dotter ska få vara med om man kör över en människa som försöker begå självmord på spåret. det är nog ingen som vill det och dotterns ska få gå igenom alla onödiga psykologsamtal som är koncekvenserna.

utanför min lägenhet finns en liten dålig järnväg. där går två godståg om dagen. en till kvillsfors vid tiotiden på morgonen och samma tåg tillbaka runt fyra. så idag var det första gången jag fick förja med pappa på riktigt i tåget som stannade precis utanför min lägenhet. smidigt. fick till och med köra också, kände mig som en riktig lokförare. lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback