ett misshandlat hjärta som bara nyligen börjat återhämta sig långsamt

har pratat med en mycket gammal vän som ett tag var min pojkvän på lågstadiet. pojken som blivit en fullvuxen mogen man. den mannen har givit mig inspiration till livet.

 




 

namnsdagar, idag var det min tur och i tidigare år var dagen och uppvaktelsen större än dagen. jag fick ett grattis och är ytterst tacksam för detta. hälsningen kom från mellanbarnet. det glädjer ju trots allt att någon i min omgivning kommer ihåg mig, även att jag mestadels sitter hemma. just nu befinner jag mig i en lugn period i mitt liv. väljer att stanna hemma, läsa, studera. det sociala utöver skolan är liksom inte intressant vid denna tidpunkt. känner att jag mestadels bara vill sitta hemma, läsa, studera i min ensamhet. jag träffar mannen lite då och då när hockeyn inte sätter stopp för oss, men jag befinner mig i ett långdistansförhållande där tiden inte är tillräcklig. ibland finner jag lugnet, vilket även ger mig en passage tillbaka en mer kreativ värld som ännu är okänd för mig.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback