ännu en dag med mer än trettio grader på termometern

Fy i h*lveters j*vla as Iniesta, du är helt underbar!

Spanien tog VM guld, precis vad jag ville!

 

Dagen har varit varm & härlig!
Väcktes vid tolvtiden & oljade lite trämöbler. Som frukost blev det citron- bakelse & päronsaft till det, helt underbart! Vid ett tiden blev det så varmt att så jag min vän Angelica cyklade upp till badplatsen, där vi spenderade några timmar. När det var dags för mat blev det hem för någon timme. Sedan blev det badplatsen igen, hahaha vilket liv! Då hände det som gjorde dagen värd att bada!

 

Eftersom homo sapiens är en lat varelse, så badade jag & Angelica med varsin badboll som vi låg & flöt på! Problemet var att det blåste som satan i gatan och om man tappade bollen så var det farväl med den. Eftersom att vi har en liten och ganska grund inavels sjö här så är vattnet helt okej varmt. Medans jag & Angelica ligger och flyter på våla badbollar och snackar skit så tappar Angelica balansen och tappar bollen. Jimmy & Bobbo (gamla klasskompisar från grundskolan) börjar simma efter men inser inom kort att det blåser alldeles för mycket och att det är hej då med den bollen. Jag avlider i skratt och är genast mycket stoltare över att jag fortfarande har min boll kvar! Men den som skrattar sist skrattar bäst?! Jag skulle aldrig ha skrattat för innan jag ens hinner reagera så tappar jag balansen och tappar bollen. Där simmar vi utan bollar och skrattar som aldrig förr åt det! Medans vi ser att bollarna flyter iväg ser jag också att min flyter in till kanten av en sommarstuga vid Adam. Han står på sin egen brygga och tar snällt upp bollen och jag fick tillbaka den :D På tillbaka vägen fick vi även syn på Angelicas boll, men tyvärr så fick hon inte tag på den, och deras vägar skiljdes åt..

Vi cyklade hem igen, för att äta lite till och bli tjocka (:   sedan blev det att åka moped ut till landet, jag menar verkligen landet. Följde med Angelica till hennes foderhäst och tog lite kort, (bilder kommer nedan) . Vill också varna alla att åka moped med henne, när man kommer till en järnväg så saktar hon inte ner, utan gasar ännu mer. Efter vår lilla tripp blev det att vara lata och åka moped upp till badplatsen. Efter badet hann vi knappt komma hem (jag han i alla fall inte) innan Jens ringde om vi ville komma upp till honom. Då tog vi min cykel upp till honom och på vägen mötte lite nytt härligt folk! Dels folk som bjöd på pizza och dels folk som tipsade oss om att det var pizzafolk där. Nej vi åt inte pizza + att de som hade pizza, dödade nästan oss med deras bil. När vi kom dit så tog vi tre oss en lång cykeltur med mycket skratt och med varsin sommarcider till hands!  När vi hade cyklat blev vi så varma att vi badade igen! Helt underbart med ett långt kvällsdopp och efter så hann jag se de sista minuterna på VM finalen, grattis Spanien!

Iniesta du var underbar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback