grillben

Här sitter jag med min lilla dator och njuter
solen skiner
himlen är blå
hör fiskmåsar
lyssnar på underbar musik
och njuter av livet
det doftar även grillat
åhh det som är så gott !
på tal om grillat..
igår när min kära far var hemma en för några dagar så grillade vi. Vi grillade allt möjligt typ kött & sånt.. där låg köttet på grillen och verkligen läskade mig, det doftade underbart och såg helt underbart gott ut! När det senare var dags att äta valde jag köttbiten som var alldeles perfekt grillad, och alldeles lagom stor. När jag senare tog tag i mina bestick och började skära i köttet så lyckas jag så klart skära precis i ett ben. Lilla ivriga jag tänker att äsch, det var nog bara ett litet ben och börjar genast att skära på en annan del av kotletten. Nej, det gick inte det heller, för där fanns mer ben!  När jag senare känner lite försiktigt på hela köttbiten så märker jag att mer än hälften av kotletten bestod av ben! Känns ju helt underbart att just när man är som hungrigast och verkligen vill äta så har man stått och grillat 85% ben och 15% kött ..
varför går man till ica för att köpa grillkotletter med får hem ben med lite kött omkring?som man dessutom får sitta och gnaga på för att få ut de lilla köttet som kotletten innehåller? med andra ord så betalar vi inte för köttet utan vi betalar för benen.. kanske borde heta GRILLBEN istället?!
avslutar min åsikt med en bild på något helt annat..
en bild på mig i Japan från i april

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback