du har fel, du är underbar

gammal bild med nostalgiska minnen.

vaknade halvsju av regnet och drömmen. nu verkar regnet ha lugnat ner sig och drömmen minns jag knappt längre. men här ligger jag i sängen och fantiserar om min framtid. vad händer egentnligen om tio år, vart i livet är jag då, hur ser jag ut och hurdan är min livsstil. har jag samma vänner som nu, eller har våra vägar tvingat oss att skiljas. tänker också på alla risker vi tar i livet, men det måste man väl, jag menar, hur ska man annars kunna leva?

just det är helt knäpptyst i huset, alla sover, det enda ljud som hörs är från tanientbordet. hur knapparna trycks ner för att sedan släppas upp. mellan meningarna uppstår tystnaden som jag inte var varit med om på lång lång tid. det är fashinerande. absolut inte fel att tänka lite och få en liten aning om hur bra livet är med sommarlov och hela faderullan. funderar på att gå en promenad i det tysta för att se andra sidor av naturen och vad den har att bjuda på, men först tänker jag nog ligga kvar ett tag till och bara njuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback