otrohet varar längst

mannen höll mig sällskap igår.
slapp dag idag med full koncentration på morgonen på fysiken, en halvtimmes samhäll och avslutade med någon handel och service lektion, slutade halvtolv. cyklade förbi interflora och cecil på hemvägen och köpte mig en grupp med blommor och en tårta för idag fyller min älskade mor år. så jag tog bussen hem för att överraska henne. bytte buss i nässjö och väntade en stund på stationen. det var då jag upplevde min konstigaste timme i mitt liv.

jag satte mig och väntade några minuter på staionen och plötsligt kom en skitsnygg kvinna fram till mig och berömde mitt utseende. bar inget speciellt på mig idag, acne jeans och cheap monday tröja liksom.. sedan frågade hon mig om helgen om jag skulle vilja ställa upp som modell på en casting i jönköping på a6 nu i helgen och fick en inbjudan. sedan tackade hon för sig och jag gick mot bussarna, hon mot tåget. väl där väntar jag några minuter på bussen och sätter mig på en bänk. då kommer en funktionshindrar ungkarl från något av arabländerna fram till mig ochsätter sig breve mig. jag känner verkligen hur han stirrar på mig hela tiden. efter någon minut säger han ursäkta och jag tittar på honom. sedan släpper han kryckorna, går ner på knä, ger mig en ros och säger: vill du gifta dig med mig, underbara kvinna.

tog i alla fall bussen hem och när jag kom hem trodde mor att det var någon tjuv som försökte ta sig in. sedan säger jag grattis, överlämnar tårtan och blommorna, hon öppnar blomman försiktigt säger att hon exakt ville ha dom sedan säger hon att hennes dag på jobbet varit jobbig och att detta var det bästa på dagen, tårögd.
nu ska jag plugga lite fysik, matte, något mer som jag inte vet vad det heter och engelska.. sedan blir det att hämta ut tapeterna som äntligen har kommit, springa en runda och senare ikväll ska vi fira mor. kan ju tillägga att min mor har städat mitt rum som ingen annan kan, kliniskt rent! love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback