sommarlov

bättre sent än aldrig men nu tar jag också sommarlov. mitt första år på gymnasiet har känts som ett skämt. har varit rätt oseriöst om man jämför med högstadiet. dagen var också rätt oseriös. började med att jag stressade till bussen på morgonen som var sen.. när jag kom till stationen såg jag att tåget inte hade åkt än och sprang dit, precis när jag kom in sa dem i högtalarna att de inväntade ett sent ankommande tåg från malmö så avgången skulle dröja en liten stund och när jag satte mig på en plats rullade tåget. tur för bussis! förmiddagen bestod av att äta glass och spela spel med klassen. andra halvan bestod av att fika med klassen och våra mentorer innan det var dags att vara i aulan för att höra på ett tal. dock gick jag och jonnis bara in och satt där i fem minuter innan vi tröttnade och gick hem. hon till bussen och jag till tåget. sedan kom mor och hämtade mig i nässjöstaden.

nyss när jag kom hem låg jag och gosade med min katt och mitt sommarlov började med en nysning från katten rakt i mitt face. fräcsht, jag hatar nysningar och tycker det är bland det äckligaste som finns. usch. eftersom regnet öser ner utanför tänker jag stanna inne och börja mitt sommarlov med att städa mitt rum. mor har sagt till mig några gånger och hotat med att hon snart städar det åt mig vilket hon absolut inte får göra. dags för lite ommöblering och städning för nu har jag tid!

sen kan jag tillägga att det suger att vi inte ens är tajta i klassen. tänk vad mycket roligare allt hade varit isåfall med klassfester och sådant. synd för jag hade verkligen velat göra något kul med klassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback